Utrustning i Monté

Postat den: 2013-08-21 @ 16:48:31 | Allmänt | Kommentarer (2)

Lovade ju att visa vad jag använder mig av för utrustning när jag rider, så här kommer lite bilder. Har inte tagit kort på allt, men det tar jag i text istället. 
Det som inte finns med på bild är en anti-glid pad som är köpt på Norells hästsport, finns nog att hitta på de flesta travbanor i någon shop. Stegtyglar i ponnystorlek. Jag hatar när tyglarna hänger och slänger, så ponnytyglarna är perfekt om man vill slippa sådant. 
 
 
Väst Nr.1 använder jag inte så jätte ofta i lopp, men i träning. Den fick jag i hederspris när Valle och jag vann ett Travets Talanger lopp på färjestad 2012. 
Västen kan ni hitta här, https://jnsweden.nordicshops.com/product.html/sakerhetsvast-jn-medium-wide?category_id=57  Jag som är 160cm har strl Small.
 
Nr 2. Är den väst jag använder mest i lopp. Hittar dock inte någon länk till var man kan hitta den. Men jag har för mig att den är köpt på Lars Bidermans Hästshop när den butiken fanns på Romme. 
 
 
 
På bild Nr 1 är det den sadeln jag använder mest i lopp. En Zilco 1,5kg, nyinköpt Pufferpad, Brösta, Monté dubbeltyglar. 
Bild 2, Nyinköpt viktvojlock av märket Zilco. 
Bild 3. Är faktiskt en Westernpadd, köpt på Hööks. Riktigt bra padd som inte glider omkring. vikt ca 1-2kg kanske.
Bild 4. Min hjälm och de glasögon som på senaste tiden har använts i första hand.
 
 
Länkar där ni kan hitta dessa saker:
 
 
 
 
 
 
 
Ha det bra så länge!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Postat av: Elin

Hej. Har du något mer än pufferpadden och viktvojlocken under sadeln i lopp?

Svar: Jag har precis köpt de två sakerna, så har inte använt dem i lopp ännu. Men vet flera som bara har det :)
Tusse

2013-08-21 @ 19:43:14
Postat av: nathalie

vart har du köpt ponnystegtyglarna? :)

Svar: På Norells i borlänge. Dock hette det Aubiose förut. Men det kan nog finnas på Anderssons hästsport inne på Rommes travbana. De hade i alla fall förut när jag var där :)
Tusse

2013-08-21 @ 20:51:44
URL: http://www.nathalieling.blogspot.com
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan