Summering av 2013

Postat den: 2013-12-31 @ 12:46:00 | Allmänt | Kommentarer (2)

2013 - ett år fyllt av äventyr. 
Jag fick chansen att rida dubbelt så många lopp som föregående år. Hade som mål att fördubbla segerantalet, men det lyckades bli 4 gånger bättre. Några hästar som ligger lite extra varmt om hjärtat är Royal Flush och Ris Eld. Det är med dessa två grabbar som jag skördat mest framgång med. Två riktigt härliga individer som verkligen kämpat. 
När man tänker tillbaka på året som gått, blir man så himla glad att man har fått förtroendet att rida andras hästar. Vissa prestationer blir man näst intill tårögd av. Segern med Ris Eld är första gången som jag haft gråten i halsen i en segerintervju. Man får några speciella band till vissa hästar som aldrig bryts - härlig känsla!
 
Alla segrar är självklart betydelsefulla, så jag vill även nämna dessa hästar.
Simsala, en häst med en kämparglöd som heter duga!. 
Tysvär Erik - Är nog den häst jag ridit som haft mest vilja att vara först i mål!
Rönningsholms Bryn - Mycket kapabel herre som har lite egenheter för sig. 
Granfaksa - Bättre kallblodssto får man leta efter! När den madamen sätter klorna i konkurrenterna blir det livat!
Så har vi min egna Venise Launcher - Grym när hon själv vill. Blev tyvärr skadad och har stått som konvalecent över sommaren, men nu är vi påväg igen! 
Men alla lopp man rider är en ny erfarenhet. 
 
Jag jobbade en tid i Hudiksvall med riktigt fina hästar, fick vara med om en V86 seger som skötare. Lärde mig en del nya saker. Men nu är det mina egna hästar som gäller! Satsar allt jag har på den egna verksamheten. 
Har även tagit körlicens nu i höstas, så nu kan jag även köra loppen.
 
Så med detta vill jag tacka alla hästägare, tränare och alla andra inblandade i de hästar jag fått chansen att rida under året! Det betyder mycket för mig att ni gett mig förtroendet till era guldklimpar! 
 
Avslutar året med 44 starter, 8 segrar, 3 andraplatser och 3 tredjeplatser och en segerprocent på 18%. Är riktigt nöjd med året, hoppas nästa blir ännu bättre.
 
2014 - BRING IT ON!
 
Simsala vid seger
 
Knalltöff i kval
Rigas Joker, mötte en del av eliten - slutade 4a i debuten på bra sätt
 
 
Ris Eld 
Robban Ruda - kval
Ris Eld vid seger
Tysvär Erik - Kval
Ursus Du Goutier
Royal Flush - 2a raka segern tillsammans 
Royal Flush

 
 
 
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Postat av: Angelica Klockar

Taaaack för du red min prins till seger bästa du!!! :**

Svar: Med nöje :*
Tusse

2013-12-31 @ 12:52:06
Postat av: Ulla Gustafsson

Vad fint du skrivit din summering av år 2013. Massa fina minnen och känslor som fullkomligt vällde fram. Vilket team ni är du och Risen, så grymma tillsammans. Du och Tysvär Erik bjöd också på en väldigt speciell upplevelse. Att du fick runt honom var så imponerande. Du är grym Tusse. Vi taaackar dig för år 2013.






2014-01-02 @ 16:12:57
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan