Årsdebuter

Postat den: 2014-04-16 @ 12:03:43 | Allmänt | Kommentarer (0)

Var ett tag sedan jag skrev här, men ska försöka uppdatera lite oftare. 
 
Förra veckan var jag och jobbade hos Linda S Hedström, vilket var väldigt lärorikt på många olika sätt. Så jag hoppas jag ska kunna dra nytta av de lärdomarna. Och tack igen Emma (om du läser detta) för att jag fick bo hos dig! :) Glad att jag känner dig!
 
Igår var jag till rättvik med min egentränade Moe Per. Han har varit jättefin hemma i träning. Blev inte riktigt som vi hade tänkt oss i loppet. Var meningen att han skulle få ett snällt lopp utan störningar. Men det blev raka motsatsen. Kuskar som har kört hundratals lopp borde väl ändå kunna vrida lite på huvudet och se att det faktiskt inte finns plats att gå ner.. Så Per galopperade men ställde sig efter några meter. Tappade ca 100 meter, men gick ändå ikapp fältet och rundade i tredjespår. Vi lyckades bli 5a på 28,8g 2180. Jag är väldigt nöjd med honom! vi tar nya tag. Körde även Odensia Millpond och blev 5a även där mot rätt så bra hästar. Hon var riktigt fin och gick super bra på upploppet!
Pilen årsdebuterade i början på månaden och var ruskigt bra som 2a på 28,4! Nytt rekord för honom på medeldistans volt. Startade igen ca två veckor senare, fick en skitrygg och blev dragen sist, men rundade hela fältet i 4-5 spår i sista kurvan och spurtade riktigt fint över upploppet. Vi kan inte vara annat än nöjda med våra hästars form just nu!
 
Den här veckan är det mycket trav på schemat. Uppdaterar vart efter :)
Ha det!
 
Bilderna på Per nedan, är tagna av Nathalie Edqvist
 
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan