På rull i landet

Postat den: 2014-04-22 @ 23:33:36 | Allmänt | Kommentarer (0)

Har varit mycket trav under påsken för min del. Började redan på torsdagen med att rida fina Fortaleza ås på Bergsåker. Hon visade återigen vilken kanonform hon har och spurtade vasst till en 2a plats. I fredags åkte jag med min kompanjon Ris Eld till Färjestad flr att vara med i häxjakten. Trodde på förhand att det skulle bli tufft för hans del. Men hästen bara sprang, ända in i mål! Knappt slagen som 2a. Jag fattade verkligen ingenting på upploppet. Men det där var hans livs bästa prestation. 
På lördagen var det Gävle på schemat med Robban Ruda, såg bra ut på förhand och kändes kanonfin i provstart. Tråkigt nog sög han luft och räckte inte alls till. Man blir inte klok på trav ibland alltså.
I söndags var det V75 på Romme som gällde. Red först i montéloppet på Forever Miracle, mötte tuffa hästar på en distans som kanske inte gynnar honom direkt. Men han var riktgt bra och blev 4a i mål. 
Sedan körde jag min Moe Per i näst sista loppet. Blev tyvärr diskad pga galopp. Inte lätt att ha känsliga hästar.. 
Men pilen var med i samma lopp och gjorde det riktigt bra som 3a! Hedershäst är han. 

Nu är jag tyvärr avstängd fram till 4 maj. Men hänger inte läpp för det. Det kommer nya lopp och nya möjligheter :)

Ris eld efter sin senaste seger på hagmyren. 



Ris eld i värmning - häxjakten


Robban ruda i värmning :)


Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan