Blandat resultat

Postat den: 2014-09-24 @ 12:08:34 | Allmänt | Kommentarer (0)

Var visst ett tag sedan jag skrev här. I alla fall, det har varit trav som vanligt lite här och där.  Åkte till Eskilstuna med Moe Per, startade från 60m tillägg. Vi kom iväg felfritt och jobbade oss framåt på innerspår. Var med i klungan fram till sista sväng där vi kunde gå ut ett spår och sedan springa till femteplatsen på 29,2. Väldigt nöjd med honom. Han är anmäld till Färjestad den 29onde, hoppas på lika bra prestation där. Dock bättre hästar.
Åkte sedan till gävle för att rida lopp, men Kaprifol C.D ville inte riktigt va med för dagen så det blev tyvärr inga pengar då vi utgick.
I lördags åkte jag med Angelica Klockar och 3 av hennes hästar till Lindesberg där det var B-lopp. Skulle inte de loppen tas bort helt? I alla fall, det blev en riktigt lyckad dag där Angelica segrade med två av dem och jag var tvåa med Simsala bakom stallkamraten Isak i montén.
I söndags åkte jag och faster till Årjäng med min kära kompis Ris Eld, det såg bra ut på förhand och jag hade lite förhoppningar. Han var riktigt fin i värmningen och höll sig allmänt lugn hela tiden. När loppet gick tog vi det lite lugnt första 500 metrarna och låg som andrahäst i andraspår. Tog sedan över täten ca 600m kvar från mål och kunde hålla ett stadigt avstånd till bakomvarande hästar. Han gjorde ett riktigt bra lopp och kämpade ända in i mål till segern. 29,4 på en något tung bana är inte fy skam.
 
Härnäst är det Rättvik som gäller. Kör Stig One och kvalar Little Miss Sweden i monté.
 
 
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan