Knäskydd

Postat den: 2012-12-10 @ 20:40:01 | | Kommentarer (1)

Idag var läraren sjuk i skolan, så då var jag hemma och tränade häst istället, och skönt var väl det! Red Smidde och Venise och mamma slängde sig upp på Valle. Smidde fick gå lite motion, så jag passade på att ta montésadel och träna lite på så vis. Jobbigt var det! Eftersom att han är mindre riden än de andra och är även mindre i storleken så blir det på en gång jobbigare att stå i montésits. Så efteråt kände jag att mitt vänstra knä var lite skört.
 
Hade lite otur för ca 2 år sedan när jag och ett kallblod rasade baklänges efter att han stegrade under defilering, vilket resulterade i att jag fick honom över mig på hela vänstersidan. Knät tog såklart stryk av det och jag har än idag problem med det till och från.. Dock inte lika illa längre. Men beställde i alla fall ett par knäskydd i neopren material nu på kvällen så man får lite stöd. Beställde dem härifrån, http://www.sportskydd.com
 

Slängde mig upp på Venise efteråt i alla fall och mamma fick ta Valle. Det blev även där en motionstur, med montésadeln. Tur hon är snäll att rida i alla fall den stora damen. Det gick superbra med henne, men Valle var lite väl på hugget och ville dra iväg med mamma haha. Ska testa lite andra bett på honom och se om något fungerar...
Han har ju blivit så jäkla stark nu på banan också... Några tips på bett för starka/heta hästar? Man måste ju kunna rå på dem så ingen annan blir skadad!
 
Såhär ser knäskydden ut. Finns i olika storlekar.
 
 
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Postat av: Susanne

Är det bett för användnning på banan du vill åt eller i ridning? Jag använder gärna pelham med rak mundel. Både på min ridtravare hemma och dom lite hetare kallbloden på jobbet, bara i ridningen såklart. Tycker det är det bett som fungerar bäst, har ridigt på skarpare travbett men upplever att dom blir stumma och oroliga. Jaktkandar/kimberwick är också ett trevligt lite skarpare bett med rak mundel.

På mitt egna kallblod har jag börjat köra med ett så kallat grodbett när jag kör honom ensam då han gärna vill ta tag i bettet lite väl mycket för mina axlar ska orka med. Bettet har ingen hisseffekt.

http://tantgigant.bloggplatsen.se/2012/11/24/9047699-bettbyte/

Svar: Det är till banan jag skulle behöva lite nytt. Ska testa med Crescendo(vette tusan hur det stavas hehe) och funkar inte det så får vi se vad det blir efter det. :) Men tack för tipsen!
Tusse

2012-12-12 @ 10:35:09
URL: http://tantgigant.bloggplatsen.se
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan