Träning x2

Postat den: 2012-12-14 @ 20:22:11 | | Kommentarer (2)

3 hästar ridna idag varav två stycken med montésadel. Skulle varit ut med venise också, men det hann bli så jäkla mörkt, så får ta henne i morgon när jag kommer hem från Romme.
Smidde kändes i allfall jättefin, det finns lite krut i den killen om man ber om det. Adino var också jättefin och lugn som vanligt. Valle testade jag ett nytt bett på för att se om han blev nå lugnare. Vilket han blev, men inte så lugn som jag skulle vilja ha honom. Han fick i alla fall springa av sig sin överskottsenergi som han haft de senaste veckorna. Trots det, var han lika pigg ändå! Frågan är ju, kan han verkligen bli trött?
 
Har i princip varit i stallet hela dagen och grejat. Fick för övrigt hem mina knäskydd jag beställde. Eller inte riktigt de jag beställde från början. Företaget ringde och frågade om jag kunde ta ett par andra till samma pris som de första som beställdes. Vilket jag gjorde, vad gör man inte för att få det som är liiite bättre till ett billigare pris.
Men skydden passade perfekt och levde upp till förväntningarna jag hade. Bra stöd och gav värme, precis vad jag behövde.  De skickade även med en protein bar av nån anledning, mycket bra företag tycker jag! 
 
Tränade även mig själv nu på kvällen (nej jag fick inte nog utav alla ridpass idag hihi) kändes riktigt skönt efteråt. Blev lite mag/ben/konditions övningar. 
 
 
Smidde innan motionsturen. Stilig 3åring :)

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Postat av: Nathalie

Jag får skav på knäna när jag rider (har väl de mest fulaste knän av alla tjejer. Blåa och fulla med ärr) pga montésadeln. Skulle dom där skydden fungera mot skav och tryck tror du?

Svar: Usch det lät inge kul! Jag har turligt nog aldrig fått skav, men blåmärken nån gång ibland. Knäskydden tror jag skulle hjälpa mot det! Jag har själv inte testat ännu, men ska göra i morgon i ett intervallpass med Venise. Så jag kan skriva efter det om de fungerade ;) Vad har du för montésadel föresten?
Tusse

2012-12-15 @ 22:23:24
URL: http://nathalieling.blogspot.com
Postat av: Nathalie

Tack för svar! Kan du skicka länk till sidan du beställde ifrån?
Just nu rider jag i en montésadel som ser ut som en zilco fast den inte är en sån, kopia eller nåt. Nu efter jul ska jag köpa en 3kg zilco med "gelé för knäna" i hopp om bättre stöd och mindre skav ;) även extra vikt som lär behövas...

Svar: Här kommer länken! http://www.sportskydd.com/ Jag beställde märket Select Profcare, kostade 220kr(endast 1 skydd). Jag har en 1,5kg Zilco som har stöd för knäna, funkar riktigt bra tycker jag :) Men måste införskaffa mig en viktvojlock!!
Tusse

2012-12-20 @ 15:06:40
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan