Ridning + Longering

Postat den: 2012-11-18 @ 20:44:56 | | Kommentarer (1)

Idag var det ett ridpass och två longeringspass som stod på agendan. Ridturen blev inte så jättelång, men givande. Longerade sedan både Valle och Venise för att mjuka upp dem i sidorna. Venise var något duktigare än den andra galningen som lekte unghingst. 
 
I torsdags var jag iväg med Venise och startade på Gävle, 1640auto. Kom iväg bra från start, hamnade andra utvändigt bakom en av favoriterna och tänkte då "Yes, nu blir vi sämst 4a." Men när jag ryckte tussarna 600 kvar så bara gled hon ut två spår utan förvarning och släppte fram de bakomvarande ekipagen.. Så där rök den placeringen. Kanske var för att utgången var precis där? Vad vet jag.. Skumt i alla fall. Efteråt när jag fick ner henne igen så gick hon som ett skott. Men hade då redan tappat alldeles för mycket, men gick 16,2 i alla fall. Det har hon inte gjort på riktigt länge, så träningen börjar ta sig i alla fall. Något positivt!
Så nu är det bara träna på och leta nya lopp.
 
Bild från montédagen på Solvalla i höstas. Lite suddig, men kul att se hur hon såg ut när hon kom till mig.
 
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Postat av: marina --- montéryttare

snygg nya designen blev! =)

2012-11-18 @ 20:58:23
URL: http://www.marinasmonte.blogg.se
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan