Fullt ös

Postat den: 2013-05-06 @ 23:09:15 | Allmänt | Kommentarer (1)

Har varit fullt ös den senaste veckan!
I onsdags red jag min fina Valle på lindesberg, kändes riktigt fin till 500kvar.. Blev en del störningar med galopper osv framför oss, så då ville han inte mer. Fick ändå sista peng med honom. 
 
 
I torsdags red jag två lopp på bollnäs, vann det första med Rönningsholms Bryn väldigt enkelt då favoriten hoppade bort sig. Finns mycket kvar att hämta för den killen i monté! Helt oriden in i mål på 32,6 2140. I det andra loppet red jag Miss Kaunas, blev det tyvärr galopp pga att den utanpå mig låg alldeles för nära så min häst blev störd. Hade varit med där framme annars. 
Fick även värma fina Monifaksa för vagn då Bo Eklöf som skulle köra, hade ont i ryggen. Riktigt fin madame det där :) Hon vann sedan sitt lopp, så det var kul!
Ris Eld gjorde debut för året och blev 4a i sitt lopp. Adino var också ut, i ett uppanmält lopp bara för att få fart under hovarna. Fick inte en riktigt optimal resa, så blev först utan men såg dunderfin ut!. Men den dagen blev ganska bra ändå. 
 
I fredags var jag till Rättvik med Venise och Smidde. Venise kändes hyfsat fin i värmningen, men inte i loppet. Sprang bara och struttade med baken.. För lätt balans bak? Red dressyr på henne idag och hon kändes då så fin.. Blir inte klok på den hästen alltså. Smidde såg dunderfin ut i sitt lopp och spurtade som en dåre sista sväng- men drog till med en galopp precis som sist på romme 150m kvar.. Sumpade segern på det... Blev 6a dock.
 
Igår var vi till Hagmyren med Pilen och jag red Wakeup Little Jojo. Jojon kändes jättefin i värmningen när det inte var några hästar framför. Väl i loppet blev han stänkrädd och gav fan i det. Pilen däremot fick ett snällt lopp i rygg ända fram till 300m kvar, där gick han ut och spurtade till sig en 2a plats! En riktig hederskille det där! Han är bättre än någonsin vill jag lova!
 
Idag var det Romme med fina Granfaksa. MEN banan var en ren katastrof! Blev galopp i starten och tappade många metrar, men hon ställde sig efter ett tag och sedan red vi runt och fick en 6e plats. Grym tjej det där som kan ta igen så många metrar!
Riktigt besviken på "banmästaren"... Något behövs ju göras för sådär går det inte att ha det. Det var väldigt många som klagade på underlaget - alldeles för löst, så i nästan varje lopp galopperade halva fälten..
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Postat av: Linda

Snacka om fullt ös men många erfarenheter rikare och så bra som du är kommer du snart gen som en vinnare :) Kram!!

2013-05-08 @ 21:52:46
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan