Kuskdubbel på hemmaplan

Postat den: 2014-12-01 @ 21:22:52 | Allmänt | Kommentarer (1)

Nu var det ett tag sedan jag skrev här. Hade skrivit ett jättelångt och bra inlägg för någon vecka sedan, men innan jag hann publicera det så dog datorn. Har införskaffat en ny nu, så förhoppningsvis blir det lite mer uppdaterat än på sistone.
 
Har kört och ridit ganska många lopp med blandade resultat. Kommit upp i 13 segrar hittills i år, vilket för mig är helt ofattbart. Trodde aldrig jag skulle komma upp i fjolårets segerantal (8 segrar). Men ingen dröm är för stor!
 
Har börjat jobba hos Joakim Elfving inne på rommes stallbacke och hoppas kunna trivas där. Känns bra än så länge. Kommer att ha kvar ungdomslicensen året ut, sedan blir det förmodligen lärling.
Körde på Solvalla i fredags, med min favorit från jobbet, Butch Super Tex. Resulterade i en riktigt fin 2a plats och både ägare och tränare var nöjda.
 
I lördags tog jag min första kuskdubbel på hemmaplan! Med hästarna Trevino Volo och Kulani. Båda två var riktigt fina och presterade därefter.
 
Härnäst står gävle på schemat, kör Mo Pålle i lopp 1. Hoppas han är på humör så han gör ett bra lopp. Tar även med mig Åhlunda Survivor från jobbet och selar ut honom till lopp 4 med Jan Ove Olsen i sulkyn. Han har känts fin i jobb, så vi tror han kan göra ett bra lopp. Men alla lopp ska köras och trav är ju trav :)
 
Ha det gott!
Boström

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Postat av: Lasse Ericson

Delägare Butchen - Jättebra styrning på Valla. Synd att Du inte kunde rida på Örebro.

Svar: Tack! ja det var riktigt synd. Men det kommer nya lopp :) Emilia är duktig så vi håller tummarna
Therese Boström

2014-12-13 @ 13:14:25
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan