Tillbaka på svensk mark.

Postat den: 2014-09-09 @ 21:52:36 | Allmänt | Kommentarer (0)

Har varit hemma i lite drygt en vecka nu ifrån Italien. Körde igång med trav på en gång. Förra söndagen var jag till Gävle med Moe Per. Det ville sig inte för hans del då han fick prestationsångest och galopperade kort efter start. Men han gick bra efter galoppen.
Red även Aeronaut. En riktigt fin häst som jag tror kommer gå långt i monté. Vi fick med oss en fjärdeplats efter en riktigt bra slutspurt. Körde även Air drop i ett långlopp, hon hängde med i sitt tempo men kunde inte riktigt hänga på när de andra gasade till slut.

I fredags var det trav på romme och jag körde två stycken. Simsala var tyvärr inte sitt rätta jag och blev trött. Nimrod Di Quattro satt fast långt ner invändigt, kom loss i sista sväng och spurtade fint till en sjätteplats. Kvalade även Sara Globe i monté, men det gick tyvärr inte vägen.

Idag har jag varit med som utfyllnad i licenslopp på romme med Pilen och Per. Pilen fick gå monté och var väldigt fin! siktar på start med honom i den disciplinen. Per fick gå för sulky, även han väldigt fin. Lite utrustningsändring på honom och det kändes bra. Tror det får bli ett sulkylopp för den herrn nästa start.
De andra här hemma har också tränat riktigt bra, så det känns som vi kommer ha några starthästar nu under hösten.

Simsala innan värmning.



Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan